lørdag 4. april 2009

Bohnanza!

Bohnanza er et utrolig morsomt spill. Poenget i spillet er å så forskjellige typer bønner på en av sine to/tre åkre og samle opp mange av samme type. Deretter kan man høste dem og få x antall gullmynter. Hensiten med spillet er å samle seg opp flest mulig slike gullmynter og den som har flest når spillet er over (når man har gått igjennom spillets kortbunke tre ganger) vinner.
Dette spillet er som sagt utrolig kjekt, og særlig kjekt er det når det spilles i en pause fra leksene og med gode venner. Dette var akkurat det Maria, Lene, Ivar, Joachim og jeg gjorde på onsdagen (I tillegg er det jo enda morsommere når man vinnerxD ) :

10 kommentarer:

Isabell sa...

Såg kjekt ut! =D Trur eg har spelt da éin gong =)

Synnoove sa...

Ja, iallefall for Marit når ho vinne ;D
Ha ein fin påske!

Marit Bye Vassli sa...

Isabell: Det virkelig kjekt, du må være meden gang;)God påske=)

Synnøve: Absolutt;p Ha en kjempefin påske du også!

Gunhild sa...

D har eg o vore med på. D e ganske kjekt, ja! Og så e d jo på tysk! :D

Marit Bye Vassli sa...

Det er jo det kuleste ja! Det tyske spillet på Framnes er desverre ikke mitt, men jeg har det på engelsk. Det er ikke i nærheten så kult! Men jeg får ha spillet foreløping, så da...:P

Elisabet (: sa...

hehe, da såg litt kjekt ut. Aldri hørrt om da eg:P

Marita sa...

Da e faktisk kjekt, og eg vil jo bere nevna at eg vant øve deg og maria andre gang eg spelte da;)
GOD PÅSKE Marit!:D
Og takk for den gode samtalen og koselige kvelden/natta til fredag!:)

Anonym sa...

Det var min beste spill økt nokon gong! Eg var god Joachim var god Maria var god Lene var god, Men du Marit var best!:D

Anonym sa...

Det så morro ut!! var på hyttetur i påska med jentene, og seff spilte vi bohnanza. mia påstod at vi skulle spille helt til bunken var tom, mens jeg mente at det er 3 runder som gjelder. hvem hadde rett mon tro:P? men men, vi spilte uansett til langt på natt..gøy:D
savner å spille mot deg marit, er liksom greit å ha en å slå;)
-Bete

Marit Bye Vassli sa...

Marita: Gjorde du det? Det kan ikke jeg huske?? Neida, du var veldig flink;P Ja, takk for den utrloig bra samtalen! Må bare gjentas=)

Ivar: Takk, takk^^

Bete: Så kjekt da! Savner å spille med dere også! Vi må spille masse i sommer=)